Monday 28 March 2011

BAB 1 ...

  Eien memulakan hari-harinya seperti biasa.. Dengan hati yang senang dia pergi ke sekolah berjumpa dengan member-membernya.. Aktiviti yang sering mereka lakukan adalah gelak, gelak & terus gelak.. Hahahahahahahahahahahahahahaha.. Ya, lebih kurang la.. Jika tidak gelak, mereka akan buat 'job part-time' dengan mendapatkan gosip-gisip terkini daripada 3 orang minah yang 24/7 dengan facebook & seorang daripada mereka akan up-date facebook status-nya.. Dan ramai-ramai akan 'LIKE'..!

  Cuaca yang seakan-akan malu untuk panas membuatkan mereka terasa ingin terlena serta angin sepoi-sepoi bahasa menambahkan lagi kesyahduannya.. Kedengaran bunyi radio rosak Timi yang tidak diundang itu melenyapkan rasa mengantok kami malah bertukar menjadi rasa marah yang mmbuak-buak seperti ingin menampar pipi sendiri.. Namun belum sempat berbuat sedemikian, kelihatan awex cunnn berjalan masuk.. Sudah menjadi rutin harian mereka untuk melihat segala gerak gerinya yang pasti memukaukan mata setiap yang memandang.. Melihatnya seolah-olah melihat seekor pari-pari yang terbang tanpa sayap kerana setiap kali memandangnya pasti akan ada soalan yang bermain di minda.. Namun apabila mata sudah penat melihatnya dan hati sudah mula jemu dengan aksi manjanya barulah minda akan mula mengolah bahawa melihatnya hanya sekadar membuang masa dan segala persoalan terungkai.. Samalah seperti pari-pari tang terbang tanpa sayap itu.. Mula-mula mendengarnya sungguh menakjubkan namun apabila diselidiki sekian lama barulah ternyata itu hanyalah kisah dongeng semata-mata yang disebarkan untuk meraih parhatian orang agar dirinya 'popular'...

  "Apakah nasib masyarakat melayu sekarang ini?.. Tidak pandai untuk menilai mana satu permata dan mana satu kaca.. Ayuhlah kita bangkit dan semaikan sifat kejujuran dalam diri.. Renung-renungkan dan selamat beramal!" begitulah tadi ucapan yang tidak dijangka bakal diucapkan oleh Kaqah.. "Oit!.. Pehal kau tetiba je ni?.. Kene sampuk ke?" Soal Rara yang terbangkit dari lamunannya apabila mendengar kata-kata yang diucapkan oleh Kaqah tadi..


  "Eiiii!.. Choi la kau nie Rara.. Jangan cakap la perkataan tu.." Ririn mula memintas.. "Nape lak wei?!.. 'Sampuk' je pon.. Perkataan kotor ke?" GG seakan tidak faham..


  "Orang kata la kan, bukan aku kata, orang kata tak elok cakap perkataan tu.. Tak tau la nape.." jawab Ririn..


  "Sesat la kau ni.. Ishh3...." ujar Rara.. "Perghh, cun la kot dia nie kan?.. Untung kot sape yang dapat dia ni kan??.." tiba-tiba kedengaran Eien berkata-kata sambil termenung melihat Fiona.. Semua mata kini tertumpu kr arah Eien.. Dengan secara sengaja Rara menolak lengan Eien dengan harapan agar Eien sedar dari lamunannya dan akhirnya harapan Rara menjadi kenyataan.. Eien sedar!.. Fiona yang turut sedar akan perkata itu tersipu-sipu malu...??


  "Aduhh!.. Perasan pulakk.. Aku lupa yang dia tu seorang je budak paling comel and paling hot dalam sekolah ni.." Eien seakan menyesal.. "SORRY, bukan dalam sekolah je tapi dalam dunia okey?.." Kaqah melawak.. "Patut la ramai sangat orang minat ye tak??..." GG pula memintas..


  "Tapi yang aku tak puas hati tu macam mane abang sedara boleh minat kat adik sedara?.. Pelik2.." Eien kebingubgan.. Bukan dia sahaja malah Rara, Ririn, GG dan Kaqah juga turut memikirkan perkara yang sama.. Yela, sekepala la katakan.. Mereka asyik memikirkan perkara itu.. Setakat ini, itulah cerita yang paling HOT dan menjadi bialan orang ramai.. Tapi tak la ramai sangat kot??...


  Sekian lama tidak melihat Fiona, mereka tertanya-tanya kemana Fiona menghilang?.. Mungkinkah dia diculik oleh kerana dia mempunyai rupa paras yang sangat cun atau kisah hidupnya yang sangat hottt??.... Segalanya bakal terjawab...........!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home